Постинг
23.01.2012 15:41 -
тайната на МАИТЕ - 21.12.2012 или тайна МАИНА
Автор: sistemite
Категория: Други
Прочетен: 2427 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 05.03.2012 18:39
Прочетен: 2427 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 05.03.2012 18:39
" Р А З Л И Ч Н И Т Е "
(част 4)
Как са умножавали числата Маите ли ???
Доста труден въпрос, на който отдавна днешните хора щяха да имат отговор, ако един "човечец", наречен Диего де Ланда през не-толкова далечната 1562 год. не беше изгорил, т.е. унищожил всичко свързано с Маите. За сметка на това, обаче първо е присвоил въпросните "архиви", поописал е по-важните от негова гледна точка неща и е издал книга - писание някакво. После информации от Кодекси и пр..., тълкования разни, предположения за превод на символи и други. Нито съм чел въпросния Ланда, нито пък Кодекси по въпроси на Маите, нито пък имам нуждата и да ги зная, т.е. въобще не ме интересуват.
Провокация предизвика желанието да кажа, каква е системата за умножение на числата, според бройната им такава. За аритметиката на Маите, т.е. за събирането на цифри и числа публикации много, а и Ние това го обяснихме подробно в част 2-ра. Но за умножението, гледам в Нет-пространството се пише за таблица от 400 елемента ( естествено 20х20 ), при днешна Наша от 100, т.е. 10х10. Нали не възлагате големи надежди, че преди 6000 год. човеците-племенни Маи, ще наизустяват такава таблица за умножение, която на туй отгоре ще е изографисана на каменни плочи, еленска сушена и избелена кожа или дървесно лико ? Хайде да посмятаме прогнозно във времето, само че за миналото, което пък си е прогноза със знак (-), т.е отрицателна прогноза, което пък си е "регроза". Смешно, ама няма как ! Ако днес едно дете научава днешната таблица за умножение от 100 елемента, като наизустяване за 1 уч. год. , то за да овладее и оперира свободно с нея му трябват поне още 1 год. и то зависи от индивида. На Маите и то в далечното време ще им трябва доста по-вече време, да не казвам за да не ги подценявам. Освен това зрителната представа, когато се работи с числа е много важен фактор. В ефира се натъкнах и на изложен начин, който обяснява, дори нагледно с видео-материал, как се извършва действието "умножение при Маите". Да, но в същото време се борави с Наши числа (примерно да умножим 12х13).Това е схема за умножение, обаче валидна за всички бройни системи, която почива в най-първичния си вариант, на броене на пресечни точки на прави. В нашия пример ( 12х13 ) излиза, че 12 начертани линии-хоризонтално, се пресичат с други 13 начертани линии, но вертикално и броят на пресечните точки е равен на резултата от умножението на двете числа, т.е. = 156. Усъвършенствувания вариант, който подават авторите : 12-цата е изобразена, като "разбивка" на 10-тицата = 1, т.е. една хоризонтална черта (най-отгоре) и 2-та = 2, т.е. други две хоризонтални черти, но по-надолу, като се оставя доста място, за да има видимо разграничаване. Така се постъпва и с числото 13, спазвайки сащия подход, само че вертикално изобразено. След това се броят пресечните точки - първо на единиците (най-долу и най-дясно), после на десетиците (най-горе и най-ляво) и след това на "междинните", т.е. диагоналните, с цел прехвърляне на натрупана десетица. Пробвайте - лесно е ! Но символите за цифри и числа на Маите са други, въпреки, че и при тях може да се използува подобен начин, но да се отговаря на въпрос : Как са умножавали Маите ? и да излагаш подобен начин е "ниска топка" за Маите, а пък за техните "учители" да не споменавам......??? Само ще помоля, ако обичате евентулно, може би, пробвайте да умножите : 5244х8265 = 43 341 660 ? Така или иначе ще се наложи да изброите общо = 43 341 660 пресечни точици, освен време по прехвърляне на 10-тици, 100 -тици и т.н.....или ако губите 1/2 секунда на точка, ще Ви отнеме 21 670 830 секунди, което пък е = 251 денонощия, а ако сложим и това, че ще се уморите и през нощта ще спите, а ще броите само 12 часа през деня, то ще Ви трябват 1 год. и 137 дни (ако год. не е високосна). Така ли ще умножават те, броейки точици или пък смятат Маите за "канарчета" ?
Преди да кажа, каква система за умножение имат Маите трябва да изложа една Таблица, нещо като "мост" между възприятията, т.е как Нашето днешно съзнание възприема числата и как Маите са възприемали своите числа. Това, образно казано е да сложим един чифт "очила", да гледаме, знаейки нашите числа и виждаме Техните числа, но с техни очи. Ще дам пример : Вие познавате числото 100. Нека умножим 100х10 = 1000 и това число го възприемате директно, нали ? Защото е плод на Наша система за умножение, т.е мисълта го пропуска директно през филтъра на съмнението и проверката. Да, но Маите не познават директно такова число, т.е. тяхното съзнание не го възприема директно, предава го на мисълта, която пък го подлага на съмнение и проверка. Това важи и например за числото 100х100 = 10 000, а и за много други числа, с някои изключения. Защо ? Защото е друга системата и оттук е друго и възприятието. Възприятието е вид "рутина", т.е. опит, който постепенно се натрупва и изгражда, като утвърден опит у всеки индивид (човек) още от най ранна възраст. Да не задълбаваме в тази насока, че този опит е предпоставен с корелации на ДНК, но затова в други постинги. Та, бяхме стигнали до системите : едната 10-тична (при нас), а другата 20-тична при Маите, което пък не означава, че всичко, което ние възприемаме, като НЕЩО, при Маите е 2 пъти по НЕЩО.
Нямам информация, по системата за умножение при Маите, тъй като не съм издирвал дали има описана, обяснена такава в Интернет-пространството и ако някой нещо е намерил по въпроса, нека публикува. Дано да сте открили такава, особено за по-големи числа и правила за смятане. Засега, обаче нека се върнем към Таблицата, за която Ви казах по-горе, с малко обяснения. В част 2-ра изброихме числата от 1 до 19 и 20-цата, по техния запис (символика), както и "касетъчната" структура на запис-вертикални колони. Тогава се уточнихме, че една- основна цифра поставена в касета от даден "ранг", вече има друга стойност. За по лесно, нека изобразим това, като цяла визия. За пример ще посоча цифрата (5) в основна касета (К), т.е. К( / ). Разбрахме се, ако я сложим-тази чертичка, равна на 5 в касета от ранг трети, т.е. :
К3( / ), то тя ще има стойност = 40 000. Ето и за останалите : Това не е Таблицата за умножение при Маите, която пък ще изложа по-нататък, а Таблицата която онагледява възприятията, т.е. "диоптъра" с който трябва да свикнат очите ни.
К5 = 3200000 6400000 9600000 12800000 16000000
К4 = 160000 320000 480000 640000 800000
К3 = 8000 16000 24000 32000 40000
К2 = 400 800 1200 1600 2000
К1 = 20 40 60 80 100
К = ( * ) = 1 ( ** )= 2 (***)= 3 (****)= 4 ( / ) = 5
К5 = 19200000; 22400000; 25600000; 28800000; 32000000
К4 = 960000; 1120000; 1280000; 1440000; 1600000
К3 = 48000; 56000; 64000; 72000; 80000
К2 = 2400; 2800; 3200; 3600; 4000
К1 = 120; 140; 160; 180; 200
К = (*/) = 6; (**/) = 7; (***/) = 8; (****/)= 9; ( // ) = 10
К5 = 35200000; 38400000; 41600000; 44800000; 48000000
К4 = 1760000; 1920000; 2080000; 2240000; 2400000
К3 = 88000; 96000; 104000; 112000; 120000
К2 = 4400; 4800; 5200; 5600; 6000
К1 = 220; 240; 260; 280; 300
К = (*//) = 11; (**//)= 12; (***//)= 13; (****//)=14; ( /// ) =15
К5 = 51200000; 54400000; 57600000; 60800000;
К4 = 2560000; 2720000; 2880000; 3040000;
К3 = 128000; 136000; 144000; 152000;
к2 = 6400; 6800; 7200; 7600;
К1 = 320; 340; 360; 380;
К = (*///)= 16; (**///)= 17; (***///)=18;(****///)=19;
Това е Таблица от която се вижда, всяка Маиска цифра и число, колко "тежи" в съответния ранг, преведено в наши числа и то ограничено - до ранг пети на касетите. Забележете, че само със 5 касетъчна структура - от К1 до К5, изключвайки основната касета - К , то може да се напълнят числа, със стойности от 20 до 60 800 000, което си е завиден диапазон. Тоест : с 19 числа (символи) във общо, плюс основните от ранг К = 114 касети (чекмеджета).
Ако към число (****///) , което е наше = 19, но взето от касета К2, т.е. като запис е К2(****///) = 7600 (виж Табл.)
прибавя само една точка (камъче, за което говорихме в част 2-ра), но от по-долния ранг, т.е К1(*) = 400, то автоматично получавам ранг К3( * ) = 8000. Ето защо Маите не могат директно, както Ние възприемаме автоматично числа като 1000 или 10 000. Я ги потърсете в тази таблица, да видим дали ще ги намерите ? Май не ?
Разбира се, че това е само помощна таблица, с която ще си обясняваме по-нататък нещата с умножението и с тяхната "Таблица". Интересни са правилата им, което си е система при която не си пълнят главите с понятия от рода "едно или две или т.н....на ум", както Ние когато умножаваме. А сега нека направим с помощта на изложената вече Табличка един бърз запис на числото, например : 180 256. Ако това го покажа на моите познати "Ка~бан" и "Ка~уак" те ще го гледат, като "полезно изкопаемо. Но Ние няма да гледаме така, нали ? Тяхното (тук ще направя хоризонтален запис, за по разбираемо) :
К4(*)К3(**)К2(//)К1(**//)К(*///) или махнете всички К4,К3,К2,К1 и К тъй като съм ги въвел за нагледност и ще получите оригинала, след като го изпишете вертикално :
( * ) в 4-ти ранг = 160000
(** ) в 3-ти ранг = 16000
( // ) в 2-ри ранг = 4000
(**//) в 1-ви ранг = 240
(*///) в основен = 16
сума : = 180256
В ляво записът се възприема от моите Маиски приятели, даже зрително така, както Ние възприемаме записът от дясната страна, но резултата си е едно и също нещо.
Скъпи приятели, които се интересувате от умножението на древните Маи - в следваща част 5-та.
Поздрави : Христо Вълков
(част 4)
Как са умножавали числата Маите ли ???
Доста труден въпрос, на който отдавна днешните хора щяха да имат отговор, ако един "човечец", наречен Диего де Ланда през не-толкова далечната 1562 год. не беше изгорил, т.е. унищожил всичко свързано с Маите. За сметка на това, обаче първо е присвоил въпросните "архиви", поописал е по-важните от негова гледна точка неща и е издал книга - писание някакво. После информации от Кодекси и пр..., тълкования разни, предположения за превод на символи и други. Нито съм чел въпросния Ланда, нито пък Кодекси по въпроси на Маите, нито пък имам нуждата и да ги зная, т.е. въобще не ме интересуват.
Провокация предизвика желанието да кажа, каква е системата за умножение на числата, според бройната им такава. За аритметиката на Маите, т.е. за събирането на цифри и числа публикации много, а и Ние това го обяснихме подробно в част 2-ра. Но за умножението, гледам в Нет-пространството се пише за таблица от 400 елемента ( естествено 20х20 ), при днешна Наша от 100, т.е. 10х10. Нали не възлагате големи надежди, че преди 6000 год. човеците-племенни Маи, ще наизустяват такава таблица за умножение, която на туй отгоре ще е изографисана на каменни плочи, еленска сушена и избелена кожа или дървесно лико ? Хайде да посмятаме прогнозно във времето, само че за миналото, което пък си е прогноза със знак (-), т.е отрицателна прогноза, което пък си е "регроза". Смешно, ама няма как ! Ако днес едно дете научава днешната таблица за умножение от 100 елемента, като наизустяване за 1 уч. год. , то за да овладее и оперира свободно с нея му трябват поне още 1 год. и то зависи от индивида. На Маите и то в далечното време ще им трябва доста по-вече време, да не казвам за да не ги подценявам. Освен това зрителната представа, когато се работи с числа е много важен фактор. В ефира се натъкнах и на изложен начин, който обяснява, дори нагледно с видео-материал, как се извършва действието "умножение при Маите". Да, но в същото време се борави с Наши числа (примерно да умножим 12х13).Това е схема за умножение, обаче валидна за всички бройни системи, която почива в най-първичния си вариант, на броене на пресечни точки на прави. В нашия пример ( 12х13 ) излиза, че 12 начертани линии-хоризонтално, се пресичат с други 13 начертани линии, но вертикално и броят на пресечните точки е равен на резултата от умножението на двете числа, т.е. = 156. Усъвършенствувания вариант, който подават авторите : 12-цата е изобразена, като "разбивка" на 10-тицата = 1, т.е. една хоризонтална черта (най-отгоре) и 2-та = 2, т.е. други две хоризонтални черти, но по-надолу, като се оставя доста място, за да има видимо разграничаване. Така се постъпва и с числото 13, спазвайки сащия подход, само че вертикално изобразено. След това се броят пресечните точки - първо на единиците (най-долу и най-дясно), после на десетиците (най-горе и най-ляво) и след това на "междинните", т.е. диагоналните, с цел прехвърляне на натрупана десетица. Пробвайте - лесно е ! Но символите за цифри и числа на Маите са други, въпреки, че и при тях може да се използува подобен начин, но да се отговаря на въпрос : Как са умножавали Маите ? и да излагаш подобен начин е "ниска топка" за Маите, а пък за техните "учители" да не споменавам......??? Само ще помоля, ако обичате евентулно, може би, пробвайте да умножите : 5244х8265 = 43 341 660 ? Така или иначе ще се наложи да изброите общо = 43 341 660 пресечни точици, освен време по прехвърляне на 10-тици, 100 -тици и т.н.....или ако губите 1/2 секунда на точка, ще Ви отнеме 21 670 830 секунди, което пък е = 251 денонощия, а ако сложим и това, че ще се уморите и през нощта ще спите, а ще броите само 12 часа през деня, то ще Ви трябват 1 год. и 137 дни (ако год. не е високосна). Така ли ще умножават те, броейки точици или пък смятат Маите за "канарчета" ?
Преди да кажа, каква система за умножение имат Маите трябва да изложа една Таблица, нещо като "мост" между възприятията, т.е как Нашето днешно съзнание възприема числата и как Маите са възприемали своите числа. Това, образно казано е да сложим един чифт "очила", да гледаме, знаейки нашите числа и виждаме Техните числа, но с техни очи. Ще дам пример : Вие познавате числото 100. Нека умножим 100х10 = 1000 и това число го възприемате директно, нали ? Защото е плод на Наша система за умножение, т.е мисълта го пропуска директно през филтъра на съмнението и проверката. Да, но Маите не познават директно такова число, т.е. тяхното съзнание не го възприема директно, предава го на мисълта, която пък го подлага на съмнение и проверка. Това важи и например за числото 100х100 = 10 000, а и за много други числа, с някои изключения. Защо ? Защото е друга системата и оттук е друго и възприятието. Възприятието е вид "рутина", т.е. опит, който постепенно се натрупва и изгражда, като утвърден опит у всеки индивид (човек) още от най ранна възраст. Да не задълбаваме в тази насока, че този опит е предпоставен с корелации на ДНК, но затова в други постинги. Та, бяхме стигнали до системите : едната 10-тична (при нас), а другата 20-тична при Маите, което пък не означава, че всичко, което ние възприемаме, като НЕЩО, при Маите е 2 пъти по НЕЩО.
Нямам информация, по системата за умножение при Маите, тъй като не съм издирвал дали има описана, обяснена такава в Интернет-пространството и ако някой нещо е намерил по въпроса, нека публикува. Дано да сте открили такава, особено за по-големи числа и правила за смятане. Засега, обаче нека се върнем към Таблицата, за която Ви казах по-горе, с малко обяснения. В част 2-ра изброихме числата от 1 до 19 и 20-цата, по техния запис (символика), както и "касетъчната" структура на запис-вертикални колони. Тогава се уточнихме, че една- основна цифра поставена в касета от даден "ранг", вече има друга стойност. За по лесно, нека изобразим това, като цяла визия. За пример ще посоча цифрата (5) в основна касета (К), т.е. К( / ). Разбрахме се, ако я сложим-тази чертичка, равна на 5 в касета от ранг трети, т.е. :
К3( / ), то тя ще има стойност = 40 000. Ето и за останалите : Това не е Таблицата за умножение при Маите, която пък ще изложа по-нататък, а Таблицата която онагледява възприятията, т.е. "диоптъра" с който трябва да свикнат очите ни.
К5 = 3200000 6400000 9600000 12800000 16000000
К4 = 160000 320000 480000 640000 800000
К3 = 8000 16000 24000 32000 40000
К2 = 400 800 1200 1600 2000
К1 = 20 40 60 80 100
К = ( * ) = 1 ( ** )= 2 (***)= 3 (****)= 4 ( / ) = 5
К5 = 19200000; 22400000; 25600000; 28800000; 32000000
К4 = 960000; 1120000; 1280000; 1440000; 1600000
К3 = 48000; 56000; 64000; 72000; 80000
К2 = 2400; 2800; 3200; 3600; 4000
К1 = 120; 140; 160; 180; 200
К = (*/) = 6; (**/) = 7; (***/) = 8; (****/)= 9; ( // ) = 10
К5 = 35200000; 38400000; 41600000; 44800000; 48000000
К4 = 1760000; 1920000; 2080000; 2240000; 2400000
К3 = 88000; 96000; 104000; 112000; 120000
К2 = 4400; 4800; 5200; 5600; 6000
К1 = 220; 240; 260; 280; 300
К = (*//) = 11; (**//)= 12; (***//)= 13; (****//)=14; ( /// ) =15
К5 = 51200000; 54400000; 57600000; 60800000;
К4 = 2560000; 2720000; 2880000; 3040000;
К3 = 128000; 136000; 144000; 152000;
к2 = 6400; 6800; 7200; 7600;
К1 = 320; 340; 360; 380;
К = (*///)= 16; (**///)= 17; (***///)=18;(****///)=19;
Това е Таблица от която се вижда, всяка Маиска цифра и число, колко "тежи" в съответния ранг, преведено в наши числа и то ограничено - до ранг пети на касетите. Забележете, че само със 5 касетъчна структура - от К1 до К5, изключвайки основната касета - К , то може да се напълнят числа, със стойности от 20 до 60 800 000, което си е завиден диапазон. Тоест : с 19 числа (символи) във общо, плюс основните от ранг К = 114 касети (чекмеджета).
Ако към число (****///) , което е наше = 19, но взето от касета К2, т.е. като запис е К2(****///) = 7600 (виж Табл.)
прибавя само една точка (камъче, за което говорихме в част 2-ра), но от по-долния ранг, т.е К1(*) = 400, то автоматично получавам ранг К3( * ) = 8000. Ето защо Маите не могат директно, както Ние възприемаме автоматично числа като 1000 или 10 000. Я ги потърсете в тази таблица, да видим дали ще ги намерите ? Май не ?
Разбира се, че това е само помощна таблица, с която ще си обясняваме по-нататък нещата с умножението и с тяхната "Таблица". Интересни са правилата им, което си е система при която не си пълнят главите с понятия от рода "едно или две или т.н....на ум", както Ние когато умножаваме. А сега нека направим с помощта на изложената вече Табличка един бърз запис на числото, например : 180 256. Ако това го покажа на моите познати "Ка~бан" и "Ка~уак" те ще го гледат, като "полезно изкопаемо. Но Ние няма да гледаме така, нали ? Тяхното (тук ще направя хоризонтален запис, за по разбираемо) :
К4(*)К3(**)К2(//)К1(**//)К(*///) или махнете всички К4,К3,К2,К1 и К тъй като съм ги въвел за нагледност и ще получите оригинала, след като го изпишете вертикално :
( * ) в 4-ти ранг = 160000
(** ) в 3-ти ранг = 16000
( // ) в 2-ри ранг = 4000
(**//) в 1-ви ранг = 240
(*///) в основен = 16
сума : = 180256
В ляво записът се възприема от моите Маиски приятели, даже зрително така, както Ние възприемаме записът от дясната страна, но резултата си е едно и също нещо.
Скъпи приятели, които се интересувате от умножението на древните Маи - в следваща част 5-та.
Поздрави : Христо Вълков
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари