Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2012 16:46 - тайната на МАИТЕ - 21.12.2012 или тайна МАИНА
Автор: sistemite Категория: Други   
Прочетен: 1996 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 05.03.2012 18:40


                             " Р А З Л И Ч Н И Т Е "
                                       (част 5)

                  Да започнем тази част с още малко допълнителни обяснения, относно възприятията на Маите , за да обясним структурата на използваната от тях "Система за умножение на цифри и числа". Това се налага, поради обстоятелството, че философията на възприятия е по-различна от днешната. Да пробваме следното въведение в темата :
                   Да вземем цифрата 5 и да я сравним с нейния аналог - ( / ),т.е. една чертичка, разбира се от "основен" ранг касета или записано изглежда : К( / ). Това, което Вие възприемате, дори само зрително е същото, което възприемат и Маите, т.е. тяхната цифра - "пет". Ако, обаче, ние изпишем още една петица, т.е. 55 ще превърнем първоначалната цифра в числото "петдесет и пет". Това също го приемаме директно. Но ако изпишем още една чертичка до другата чертичка на Маите, т.е. К( // ), а то си е същото, което направихме с нашето 5, то за Маите ще означава тяхното, а и нашето 10. Не означава 55 нали ?
Същото при три петици = 555 ще се възприеме от Маите, като К( /// ) или = 15.
             Хайде малко да поговорим за начина на мислене при умножение. Ние казваме и изписваме :
      (цифрата) 5 по 3 (пъти) = 5х3 = 15 т.е. или знаем нашата таблица за умножение или само хвърляйки бърз поглед събираме 5+5+5 = 15, както и обратно 3х5, където пък събирането ще е малко по-трудно ;
Маите: (ще изписвам и с наши цифри за сравнение)
      5х3 = цифрата К( / ) пъти по К( *** ) = К( /// ) = 15 число наше. Коментар :
         Гледаме с двата чифта очи за които стана въпрос в предишната част 4-та. При умножението на 5х3 в резултата се намеси и още една цифра - 1, която обърна този резултат в число, т.е. 15. При Маите обаче, нищо не се промени освен това, че вместо една ( / ), чертичките станаха три ( /// ). Значи сме гледали с очила, даващи "троен" образ. Не, че Маите са по-специални откъм зрителен апарат и възприятия. И те са като всички останали на планетата, но прави впечатление подадения вектор, философия на мислене, възприемане на нещата от друг ъгъл, т.е. "другата гледна точка". В еволюцията на живот на земята регистрация на първи форми на зрение датира от преди 600 млн. год. Това е постепенно генно усъвършенствуване на апарат, в чиято основа са те -гените, включвайки все по-вече и по-вече "йонни канали" с чувствителност към светлината и с импулсивна реакция към нея. Интересното е това, че в природата има насекоми със секторен строеж на този апарат (пчели, мухи и пр...), които възприемат образ, т.е. едно цяло, един обект, но на части, според призматичната структура на специфичния за тях зрителен орган и то в обхват и над 180 градуса. След което се синтезират зрителните импулси от отделните секторни призми и се "сглобява" цялото. Защо се отклонявам толкова ? Защото този пример с насекомите е много подходящ за система на "делене", като аритметично действие, но забележете - не и като система за "умножение". Явно природата е действувала от позицията на инстинкта за самосъхранение за тези биологични създания. Но, това не означава, че след много години, ако още съществуват условия за живот на планетата еволюционно да се осъществи и обратния вариант. Това може да се стане при Човека, а не с останалия биологичен свят, тъй като той най-бързо натрупва усъвършенствуван ген. Тоест, зрителен апарат и възприятия, умножавайки даден обект - дву-трикратно и по-вече, по зададен мисловен механизъм. Тогава регистрирайки само числото 5 зрително, ще се "натрупат" автоматично три 5-ци, които синтезирани и предадени по зрителния нерв ще бъдат събрани в общ резултат = 15, което пък ще означава, че сме извършили действието умножение - 5х3. Всичко това вече не изключва и вероятността да е имало или да има други, освен Нас във Вселената, достигнали подобни форми на биологично развитие.
               Ред е директно да преминем към системата за умножение, която са използвали (хипотетично ?) Маите.
               Главно, системата се състои от две неща :
     
         1. Таблица за умножение ;
         2. Основни правила ;

           Таблицата за умножение, интересно се състои от 10 елемента. Нека я разпишем.
К(*) х К(*) = К(*)                   или   1х1 = 1  ;
К(*) х К(**) = К(**)                или   1х2 = 2  или 2х1 = 2  ;
К(*) х К(***) = К(***)             или    1х3 = 3  или 3х1 = 3  ;
К(*) х К(****) = К(****)          или     1х4 = 4  или 4х1 = 4 ;
К(**) х К(**)   = К(****)          или     2х2 = 4  ;
К(**) х К(***)  = К(*/ )            или     2х3 = 6  или 3х2 = 6 ;
К(**) х К(****) = К(***/ )         или     2х4 = 8  или 4х2 = 8 ;
К(***) х К(***) = К(****/ )        или     3х3 = 9 ;
К(***) х К(****) = К(**// )         или     3х4 =12  или 4х3= 12 ;
К(****) х К(****) = К(*/// )        или     4х4 = 16 ;

           Това е то Таблица за умножение ! Май много не трябва да наизустяват, още по-вече, че по-сериозните са : 6 , 8 , 9 , 12 , 16 . От тях, ако си забравил Таблицата 6 , 8 , 12 и 16 лесно се извеждат от първите. Така, че проблем е да запаметят 3х3 = 9, но ако забравят, по "бабешки" ще го съберат и пак ще имат точен резултат. Е, разбира се, че трябва да се обиграят и в спазването на следните :

                           Основни правила !

         1-во правило - то е индиректно към Таблицата, но го извеждам отделно и служи включително за проверки :
   пет точки К(*****) се заместват с "чертичка К( / ) т.е. важи за всеки ранг. Тук в случая се отнася за основен ранг и е равно на 5.
         2-ро правило - "чертичка" умножена по "точка" е равно на "чертичка" , т.е. ( / ) х ( * ) = ( / ) - важи за всеки ранг касети. Пример в основни касети К( / ) х К(*) = К( / ) или 5 х 1 = 5. Ако една от касетите е друг ранг, но другата е основен ранг, то резултата, т.е. чертичката е касетата от по-високия ранг.
             3 - то правило - четири "чертички" се заместват, т.е. са равносилни на една "точка", но от по-високия ранг или
К(////) = К1( * ) т.е. 4х5 = 20 ;
        4- то правило - " чертичка" (умножена) х "чертичка" е равна на "точка" в по-висок ранг и "чертичка" в ранга под него. Или К( / ) х К( / ) = К1( * ) + К( / ), т.е. 5х5 = 20 + 5=25.
        5- то правило - с изключение на основния ранг, когато се извършва умножение на числа от касети по-висок ранг, получения резултат се отнася в касета със ранг, равен на сумата от ранговете на отделните касети в които са числата.
         Хайде практически да обясним :
  К(***) х К(****) = К( **// ) или 3х4 = 12. Това го знаят от Таблицата за умножение, но ако са забравили, то по правилата - ( *** ) четири пъти = (*** *** *** ***), а с правило 1-во = ( **// ) = 12.
 Или К( */ ) х К( *** ) = К(***/// ) или 6х3 = 18 т.е. с правило 2-ро следва : К(///) + К(***) или 15 + 3 = 18
 Или К(**/) х К(***) = К1(*)К(*) или 7х3 = 21 т.е. с правила 1-во и 2-ро следва : К(///) + К(** ** **) = К(///) + К(*/) =
                                К(*////) = К1(*) К(*) т.е. по етапно (имайте предвид, че Маите това го правят директно, тук обяснявам само алгоритъма за да стане ясно как ?
                                 15 + 6 = 20 в горен ранг + 1 в осн.ранг.
   Или К(***/) х К(**/) = К1(**)К(*///) или 8х7 = 56 т.е. с правила 2-ро, 3-то и 4-то следва :
               К1(*) + К(*///////) = К1(**) + К(*///) = 2х20 + 16 =
                                                                    =    40 + 16 = 56.
          Не забравяйте, че те гледат с "други очи" на тези техни шифри (символи) за цифри и числа. Ето например
директно : 5х6 = 30 при Маите ( / )х(*/) = К1(*)К(//) = 30 или
                                                              = 20+10 = 30
        Хайде сега да проверим и включително последното правило, плюс всички дотук, като "скочим" в по-дълбоките Маиски "води" на умножение :
        Нека умножим  2045 х 61 = 124745

                        К2( / ) К1( ** ) К( / ) = 2000+40+5 = 2045 ;
  умн. х                       К1(***) К( * ) =            60+1 =    61 ;
__________________________________________________
Какъв е механизма:
Започва се от високия ранг - К2(/)хК1(***) с пето правило рантовете се събират = К3(///) ;
                                                  К2(/)хК(*) с второ правило
                                      = К2(/) ;
                                                  К1(**)хК1(***) с второ и пето правило                        = К2( */ ) ;
                                                  К1(**)х К(*) с Таблица и съответния по-висок ранг = К1( ** ) ;
                                                   К1(***) х К( / ) с второ правило                              = К1( /// ) ;
                                                   К( / ) х К( * )  отново с второ правило                              = К( / )

            Или, ако погледнете Таблицата от част 4 за Маите ще установите и сумите, а те са :(по ред отгоре надолу)
К(///) + К2(*//) + К1(**///) + К( / ) = 120000 + 4400 +340 + 5 =
124745.
       Касети от еднакъв ранг ( К2 и тези от К1 ) са в случая предварително събрани.

            Това приятели е системата за умножение при Маите (дано не ми се разсърдят), но те са миролюбиви, работливи и много любознателни, така че се надявам това да не се случи. Всъщност, едно време тази система си е тяхна заслуга, защото "оригинала" беше малко по-друг, но нямаше как да бъде по-разбираемо обяснен.
             За тези и други нещица по месеци и календари на Маите в следващи публикации.

                   Поздрави :   Христо Вълков
 
                                                    

























                







































































































































 



Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sistemite
Категория: Политика
Прочетен: 252926
Постинги: 70
Коментари: 122
Гласове: 566
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930